lauantai 16. marraskuuta 2013

Jokainen ihminen on laulun arvoinen

<3 Jokainen elämä on tärkeä! <3

STOP KIUSAAMISELLE!!!

Ethän kiusaa? Ethän arvostele? Ethän pilkkaa? Ethän väheksy?
Välitätkö? Pidätkö huolta? 
Rakastatko?
Elä ja anna muidenkin elää!

Mä olen koulukiusattu. Kerron tämän siksi, että asia on ajankohtainen nyt ja aina. Jos sua kiusataan, niin kerro siitä jollekin. Mä en kertonut heti ja siksi kärsin pitkään ja käyn terapioissa. Ne kiusaajat syö sun itsetunnon ja lopulta sä uskot jokaisen niiden sanan. Hei ystävä- katso peiliin ja ajattele, sä olet sä ja sul on oma elämä, yhtä tärkeä kuin muidenkin, sulla on oikeus olla just se joka oot sellaisena kuin oot! Muista, et kiusaamisen syyt lähtee kiusaajasta, sillä on itellä paha olla ja se ei tajua sitä, siks se turvautuu heikompaan vaikka lopulta se on itse se heikoin. Jos sä näät et jotain kiusataan niin puutu!

Mun kiusaaminen on ollut henkistä ja fyysistä. Henkinen sattuu aina ja pitkään, fyysinen sattuu yleensä hetken, mut siitäki jää kamalat pelot ja arvet. Kumpaakaan ei voi hyväksyä. Mua on haukuttu, kampattu, multa on varastettu, mulle on ilmeilty jne. Ja mä, kuten jokainen kiusattu, uskoin kaiken. Uskoin et mä oon ruma ja tyhmä, uskoin et mä en oo mitään ja mulla ei oo mitään. Mun kiusaaminen johti lopulta siihen et jouduin sairaalaan koska halusin satuttaa itteäni, en uskonu et mul on enää mitään syytä elää. 

Sit mä tajusin ja kerroin. En halunnut olla enää yksin. Olin ollut niin yksin ja itkenyt vain. Mun kiusaaminen on johtunut lopulta esimerkiksi siitä et mulle ollaan oltu kateellisia tai siitä, et mulla on tiettyjä etuuksia ollut sairauden takia. Muistakaa, et kukaan ei oikeasti halua olla sairas! Mä sain apua ja elämä muuttu paremmaksi. Sitten mä aloin taas uskoa ihmisiin ja aloin saamaan ystäviä. Aloin löytää ilon elämästä taas hiljalleen ja suurin tuki mulla on ollut Diandra <3 Hänen ja hänen musiikin kautta mä löysin taas itseni <3

Mä kirjotan tän siksikin, et jos sä oot kiusattu niin saisit rohkeutta mun tarinasta ja hei, jos sä oot kiusaaja niin lopeta juuri nyt, sillä se voi olla kohta liian myöhäistä! Joku varmaan muistaa, et musta oli viime loppuvuodesta Lastenklinikoiden kummien joulukonsertissa insertti. No siinäkin luin mun aikoinani kirjoittamani runon, jonka kirjoitin pahimman kiusaamisen aikaan ja se menee näin:

"Koulussa tahtoisin olla,
muiden mielestä olen ihan nolla.
Tahtoisin saada kaverin,
luotettavan, kivan toverin.
Välitunnilla haluaisin mukaan leikkimään,
mutta käskevät muualle lentämään.
Yksin istun kiven päällä,
paha mieli säällä kuin säällä.
Kierrän koulun ympäri,
miksi en oo kenenkään kaveri?
Rappusissa mut ohitetaan,
sisällä mua komennetaan.
Luokassa mulle ilmeillään,
tavaroitani tutkitaan ja pöllitään.
Päivän lopussa on paha mieli,
olen kiva- en piikikäs siili!"
-Aadaliina-


OLET ARVOKAS TÄNÄÄNKIN!!!

Teille joita kiusataan <3
Tämä on mun suosikki Diandran lauluista. Moni näkee siinä surua, mut mä nään toivon <3
Olen kuunnellut tätä paljon, itkenyt ja iloinnut. Mulla on ollu surua, mutta kun Diandra laulaa tämän niin aina tulee mieleen et elämässä on iloa ja toivoa ja auttajia. Kaikella on tarkoituksensa.
Rakastan <3

4 kommenttia:

  1. Olet ihana Aadaliina:)

    VastaaPoista
  2. Voi, että ku osaisin ajatella niin ku sä, oot niin positiivinen vaikka sun elämä ei varmastikkaan oo ollu helpoimmasta päästä. Ihte elän tällä hetkellä elämäni vaikeinta aikaa ja tälläki hetkellä tuntuu vaan siltä, että voisin lyhistyä maahan ja vaan itkee :'(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Roosa <3 Kaikki kyllä järjestyy <3 Lähetän sulle voimia jaksamiseen <3

      Poista